onsdag 24 oktober 2007

Resultat vecka två

Jag är lite förvånad över att det går så lätt. Visst finns det stunder när det är lockande med kolhydratmat. Men som jag sa förut så sitter det mest i huvudet. Igår blev jag bjuden på fika, nybakad äppelpaj som luktade väldigt gott. Det jobbigaste var inte att avstå ätandet utan att tacka nej när de hade gjort sig besvär.

I kväll ska jag på bokklubb och det som vankas att äta där är chips, godis och dricka. Det känns inte svårt att avstå det heller. Att gå ner i vikt och må bra är viktigare än att göra som de andra gör. Jag vet ju hur det är, om andra äter så kan jag rättfärdiga mitt eget ätande. Jag har varit i den situationen många gånger. Ju mer jag tänker på det desto mer inser jag att det är svårare att stå emot "kravet", frågorna och kommentarerna från andra än att stå emot suget. För suget är i det närmaste obefintligt.

I dag har det gått en vecka till. Resultatet är:

Vikt: 111 kg - ner 1 kg (sammanlagt 2,5 kg sen starten)
Mått: Minskat 2,5 cm i midjan (sammanlagt 3,5 cm sen starten)

Under den här veckan ska jag göra Skaldemans bantarbiffar. Enligt honom en osviklig metod att gå ner i vikt.
Recept: två delar fläskfärs och en del nötfärs. Lite kryddor men inte för mycket salt. Inget tillbehör.

Inga kommentarer: