lördag 13 oktober 2007

Pigg lördag

Jag hade tänkt vänta med att väga mig tills det har gått en vecka. Men jag kunde inte låta bli. Igår försvarade jag det med att jag ville kolla att det gick åt rätt håll. I dag är jag bara nyfiken.

Resultat: Ner 2,5 kg (vatten?) på 3 dagar.

Känns bra. Jag är pigg och glad.

Igår åt vi stekt nötkött med kryddsmör till middag. Frukost i dag var för min del var två ägg med majonäs, en fjärdedels avocado, lite smör, några skivor lufttorkad skinka med philadelphiaost (förstås inte light).

Återstår att se om jag äter rätt. Jag tänker testa ett tag med att mer gå på känsla och om det inte funkar i längden så börjar jag väga för att få ett bättre bild av hur jag ska äta. Det känns inte så lockande att behöva väga maten jämt och ständigt. Jag vet hur jag fungerar och allt som är lite krångligt eller bökigt gör att jag efter ett tag tappar orken. Det vill jag inte göra den här gången.

Inga kommentarer: