måndag 15 oktober 2007

Mat och proportioner

Det går fortfarande bra. Jag har inte vägt mig i dag. Ska vänta till på onsdag. Jag håller mig mätt länge på den mat jag äter och det funkar bra att äta som jag gör. Jag känner mig också lite piggare.

Det blir mycket ägg, det är enkelt och gott. Har också gjort Skaldemans bantarbiffar som även de fungerar bra att äta. Bacon går emellanåt men jag blir nästan lite illamående av det ibland. Det jag saknar mest är grönsaker. Grönsaker är inte förbjudna, jag äter lite grönsaker i bland. Men det bästa är att äta enligt principen ca 20% protein, 75% fett och 5% kolhydrater om man vill ha en bra viktminskning (enligt Skaldeman, om jag inte minns proportionerna fel - ska kolla upp det igen).

Jag tyckte att jag kunde dra åt skärpet ett hål i dag. Ska bli spännande att se om det hänt nåt på onsdag.

Inga kommentarer: