lördag 27 oktober 2007

Ensam

De senaste dagarna har varit hektiska. Mycket att göra och jag har åkt runt på möten och jobb. Jag tycker det har gått bra hittills att stå emot suget när jag har blivit bjuden på fika men det är svårare att hitta vettiga lunchalternativ när man är ute och flänger. Och igår när jag åkte extra långt så kom den där gamla välbekanta lusten att stanna på en mack och handla lite godis att ha i bilen. Det var lite jobbigt. Jag försökte komma på något annat jag kunde köpa istället men kom inte på något bra och lät bli att stanna, vilket ju var bra förstås.

Men de senaste dagarnas flängande har gjort mig lite rädd att jag har ätit "fel" och därför inte kommer att gå ner i vikt den här veckan. Vilket får mig att inse hur viktigt det är för mig att det här funkar. Minsta risk för att det inte ska gå gör mig skitskraj. Jag försöker intala mig att det bara är en vecka och att det inte är kört på något sätt men det känns i alla fall väldigt jobbigt. Som att jag balanserar på en tunn tråd och om jag faller är det kört.

Jag skulle vilja känna mig trygg i det här, veta att jag äter rätt och att det funkar. Det kommer väl med tiden hoppas jag, men just nu är det lite tufft. Ärligt talat känner jag mig lite ensam i det här. Var hittar jag någon som kan stötta mig?

Inga kommentarer: