måndag 22 oktober 2007

Mål

Så var det måndag igen. Jag har funderat på det här med mål. Eftersom jag har försökt gå ner i vikt förut och bara kommit en bit och sedan inte klarat det längre så finns det en rädsla i mig att jag inte ska komma hela vägen den här gången heller. Jag har ju inte gjort det förut. Det gör att jag också fegar lite vad det gäller att sätta upp mål. Men jag har som sagt tänkt mer på det och kommit fram till att jag ju faktiskt inte har några problem med att genomföra andra saker. Jag kan sätta upp mål när det gäller något annat och ge mig 17 på att jag ska fixa det. Och gör det också.

Så om jag siktar högt men inte orealistiskt så har jag en god chans att nå målet. Jag tror också det är viktigt att sätta upp mål som jag kan se framför mig. Jag vet inte alls hur det skulle kännas att väga 60 kg, jag kan inte se det framför mig och då är det svårt att ha det som ett mål. Men jag kan tänka mig hur det är att väga 83 kg.

Men det är också viktigt att ha delmål. Mitt första mål är att gå ner till 109 kg. Ett annat mål jag har är att jag ska ha gått ner minst 15 kg till min mans 40 årsdag i mars. För då ska jag dansa med en av hans jobbarkompisar. Och så ett större mål, att väga 83 kg andra helgen i juli. Det är inte omöjligt men det är en utmaning. Helt klart.

Jag vet att jag kan. Jag vet att jag har det jävlar anamma som behövs. Det gäller bara att hjärnspökena håller sig borta. Den här bloggen är ett av mina vassaste vapen och jag tänker inte sluta att skriva här. Om jag ger upp så måste jag skriva det också. Och det vill jag inte.

Inga kommentarer: