onsdag 31 oktober 2007

Matbok

Kanske är det bra att föra bok över vad jag äter.

Hittills i dag:

Frukost - en bit kött ( tjock skiva nötkött stekt i smör som är rester från igår) och kryddsmör, vatten

Lunch - äggröra med lite vispgrädde, stekt i smör, 8 mellanstora köttbullar på två delar fläskfärs och en del nötfärs, lite kryddor och stekt i smör, vatten

Tillägg:
Åt en klick smör och drack en klunk vispgrädde på eftermiddan för att stå mig när jag skulle åka iväg några timmar. Drack en kopp te. Åt kycklinggryta när jag kom hem. Kyckling, kokosmjölk, vispgrädde, lök, broccoli och champinjoner. Åt mest kyckling och sås men lite av grönsakerna. Vatten till förstås.
Sedan blev det kanske åtta-tio mandlar och en liten, liten bit 70 procentig choklad till efterrätt.

2 kommentarer:

Skogiz sa...

Hej! Din mat ser ju bra ut, ha inte så bråttom med att gå ner i vikt. När du ätit LCHF i några månader ska du se att det går lätt och bra. Själv har jag gått ner 25 kg och jobbar på 25-30 till. Jag måste rekommendera kolhydrater.ifokus.se , där har du många att diskutera med!
Lycka till! /Skogiz

Anna-Cathrina sa...

Hej!
Vad skönt att höra.
Jag ska genast kolla in den sajten!
Tack!