lördag 1 december 2007

Skippa vågen

Jag borde skippa vågen eller i alla fall väga mig mycket mer sällan. Har vägt mig nu och väger 110 kg vilket förstås känns tråkigt då jag vägde 109 förra veckan. Men eftersom jag mår bra och kommer att fortsätta äta så här så spelar det ju inte så stor roll. Vikten kommer nog att stabilisera sig vad det lider. Så det borde räcka om jag kontrollväger mig någon gång i månaden. Visst är det svårt att låta bli men det skulle nog vara bra.

Så jag kanske skulle prova att inte väga mig igen förrän den 14 december. Måste nog be mannen min gömma vågen om jag ska kunna låta bli. Ja jag ska prova det. Att bli för fokuserad vid vikten får mig lätt att känna mig misslyckad och ledsen om jag inte går ner varje vecka.

Okej då gör jag så. Jag väger mig inte förrän den 14:e december och rapporterar istället här om hur jag mår.

Inga kommentarer: