onsdag 5 december 2007

Veckorapport

Det är spännande det här. Tänk att det kan betyda så mycket vad man äter. Jag blir lätt orolig, eller blev kanske jag borde skriva för igår upptäckte jag att den där jobbiga fjärils farmen som brukar husera i min mage faktiskt kan hålla sig i skinnet. Sonen svarade inte när jag ringde hem, fast han borde varit hemma. Förut skulle jag ha blivit mycket orolig och fantisera ihop tusen möjliga scenarion. Men även om jag förstås ville veta var han var så kunde jag ta det lugnt, jag stressade inte alls upp mig och jag hittade inte på några hemska historier. Och han var ju där, i garaget.

Jag har också märkt en annan sak, att jag känner mig lite smartare. Eller klarare kanske. Jag läser finska och det är inte den enklaste saken här i världen. Men plötsligt så känns det som om min hjärna fungerar bättre när jag pluggar.

Naturligtvis kan jag inbilla mig eller så kan det bero på andra saker. Men jag tror att det har med min omläggning av kosten att göra. Det blir väl den åttonde eller nionde veckan jag äter så här nu och det är toppen. Att slippa suget och kunna stå emot begäret är underbart.

Jag saknar vågen lite. Lite, lite oro finns det för att jag ska ha gått upp i vikt när jag väl väger mig igen. Men sen tänker jag att va fan, jag vinner ju så mycket annat på att äta så här. Det är viktigt för mig att gå ner i vikt men jag tror ju att det bara handlar om små justeringar i fall jag inte minskar i vikt direkt. Det finns hur som helst ingen anledning att börja äta kolhydrater igen.

Inga kommentarer: