onsdag 19 december 2007

Ett nytt mål

Jag behöver ett nytt mål. Jag gick tillbaka och läste det första inlägget. Där skrev jag att det här inte är meningen att bli en hälsoblogg men det har det ju egentligen blivit. Vilket inte gör något. Men jag ska ju också gå ner i vikt och jag har lite tappat grejen med att skriva den här bloggen då jag slutade skriva så noga vad jag väger.

Så för att tagga mig ska jag nu ta upp det igen.

Mitt första mål var att gå ner till 109 kg och minska några cm i midjan. Det har jag gjort. Det var ett tag sedan men sen har jag gått upp lite och så ner lite och så upp igen.

Jag vägde mig i dag och väger 109 kg. Jag mätte midjan och har minskat 17 cm. Det är ju skitbra ju.

Mitt nästa mål är 104 kg och minus fler cm i midjan. Jag har ingen aning om hur det funkar med minskningen i midjan så jag låter bli att skriva nåt speciellt mått. I dag är det den 19 december. Det är snart jul och även om jag inte kommer att äta några snabba kolhydrater så är ju risken att jag får i mig sådant som inte direkt triggar viktnedgång, grädde, ischoklad och alkohol. Så det kan ta lite extra tid. Men jag vill gå ner och jag ska gå ner. Och det ska inte ta alltför lång tid.

Inga kommentarer: