måndag 10 december 2007

Ny idé att prova

Jag vet inte vad jag skulle göra utan Kolhydrater i fokus. Allt jag undrar över får jag svar på där. Av riktiga människor som har egen erfarenhet. Vad är väl råd från någon som inte varit i samma situation värda, egentligen?

Kanske är det så enkelt att jag inte går ner i vikt just nu för att jag äter för mycket grädde och mjölk. Tydligen kan en del stå stilla när de äter det. Läste också om en kvinna som gått ner massor i vikt. Hon äter fyra ägg, ett paket bacon och 50 gram smör till frukost. Sen dricker hon te med kokosfett i. Till middag äter hon kött/ fisk eller liknande med mycket fett och lite, lite grönsaker. Hon äter oftast bara två mål om dagen men blir hon hungrig så äter hon oavsett tidpunkt. Om man tänker på saken ur ett ursprungligt perspektiv så låter det ju riktigt. Jägarfolk långt tillbaka i tiden åt nog knappast mer än ett par mål om dagen och då åt de väl mest kött och mest de feta delarna. Skulle jag tro.

Om man äter det kroppen är avsedd att få i sig så stabiliseras vikten för att vara överviktig är inte ett normalt tillstånd.

Inga kommentarer: