måndag 10 december 2007

Tillbaka

Jag är en riktig velpotta. Nu har jag plockat fram vågen igen. Inte blev jag lugnare av att ha den borta, istället gick jag och oroade mig för att jag kanske skulle gå upp i vikt.

Jag har stått still ett tag nu. 109,5 kg står det på. Nån centimeter till har försvunnit i midjan. Fast det är svårt att mäta tycker jag. Inte lätt att få snöret på exakt samma ställe varje gång och dra åt exakt lika hårt. Men jag tror att det har försvunnit ca 14 cm i midjan.

Jag har märkt att jag mår bra av att äta grönsaker. Ett tag provade jag att äta bara fett och protein men då fick jag halsbränna. Äter jag lite grönsaker så funkar det bättre. Jag äter paprika, lök, broccoli, sallad, gurka, haricots verts, brysselkål och liknande grönsaker. Jag vet inte om det påverkar vikten. Har inte märkt nån markant skillnad.

Jag vill som sagt gå ner mer och fortare i vikt men samtidigt så känner jag att jag ska fortsätta äta så här. Det finns liksom inget att ge upp. Jag mår bra av att utesluta snabba kolhydrater och de kan inte få mig att gå ner i vikt. Så då finns det ju ingen anledning att börja äta såna igen.

Men jag vill gå ner i vikt nu!

Inga kommentarer: