tisdag 27 november 2007

Byte av dag

Jag brukar väga mig på onsdagar men har ett tag tyckt att det skulle vara bättre att väga mig på fredagar. Egentligen borde jag inte ens väga mig varje vecka. Men nu har jag bestämt mig för att gå över till fredagar eftersom jag vill vänta lite med att väga mig efter senaste vägningen som visade 111 kg. Jag tror att det är vatten men jag vill låta det försvinna innan jag ställer mig på vågen igen.

Det bästa skulle ju vara om jag kunde hitta rätt, så här ska jag äta, och sen inte fokusera så mycket på vikten utan leva på som vanligt. Jag vet ju rätt så bra vad jag kan äta men jag är osäker på fettmängden, på mejeriprodukter och på grönsaker. Hur mycket av dessa är den bästa mängden för mig?

Det kommer väl, jag har ju inte hållit på så länge. Men det är så himla jobbigt när vikten går åt fel håll.

Inga kommentarer: