måndag 26 november 2007

Upp igen

Jag vägde mig i lördags. Bara för att. Och då hade jag gått upp ett kilo. Tänkte att det inte behöver betyda så mycket, kan ju gå lite upp och ner. Men så vägde jag mig nyss och då hade jag gått upp ett kilo till! Är det sant? Ska det vara så? Vad har jag gjort för fel? Jag har ätit några små bitar av 86 procentig choklad i helgen. Men efter måltiden. Visserligen så drack jag varm choklad i torsdags och åt morötter med dip för att jag hade bokklubben här. Men naturligtvis hade jag gjort chokladen med tanke på att jag skulle kunna dricka den. Jag hade vispgrädde till och dippen var gjord av creme fraich. Men kanske är det så att jag ätit för mycket mejeriprodukter, för mycket kolhydrater och för lite av fett och protein.

Jag vill inte att det ska gå åt pipsvängen nu. Jag vill att det ska vara enkelt och flyta på, inte börja hoppa upp och ned. Jag har ju ens inte gått ner fem kilo än. Jag vill veta vad jag kan äta, inte hålla på och experimentera.

Jag är glad att jag har den här bloggen. Det är skönt att skriva av sig och att ha det på pränt. Då är det inte så lätt att ge upp.

Jag ska fixa det här.

Inga kommentarer: