söndag 11 november 2007

Godis

Jag provade att baka kokoskakor igår och göra en efterrätt. Men jag tror egentligen det är bättre att inte hitta ersättningar för sötsaker utan att lära sig leva utan dem. Det är lite som vegetarianer som ska äta vegkorv och vegköttbullar osv. Men om man inte kan släppa det som varit dåligt för en så tror jag det är svårt att ställa om helt. Man kanske får hitta nya njutningar istället för att ersätta de gamla dåliga med halvbra alternativ.

Fast vegetarianer borde börja äta kött igen :0)

Kokoskakorna blev inte så goda utan socker. Efterrätten blev god men jag oroar mig förstås för att den kanske var lite onyttig ändå. Philadelphiaost blandat med smält 86 procentig choklad, kanske 70 gram, vispgrädde och lite sötningsmedel. Jag åt inte upp allt. Kanske var det inte så farligt ändå. Men jag är livrädd för att förstöra min viktminskning.

Inga kommentarer: