onsdag 21 november 2007

Resultat vecka 6

Jippi! Jag har nått mitt första mål.

Vikt: 109 kg, ner 1 kg (sammanlagt ner 4,5 kg)
Mått: Lite osäker här, möjligtvis kan jag ha minskat en halv cm sen förra veckan. Sammanlagt 12 cm mindre i midjan.
Känsla: Känns bra, toppen att jag har nått det första målet och toppen att ätandet känns helt normalt. Det känns inte alls som en diet eller något tillfälligt utan som att så ska jag äta och så är det inget mer med det.

Vad som förändrats:

Jag är lite trött, somnar som en stock på kvällarna. Men jag tror det kan ha att göra med att jag sitter och jobbar så mycket framför datorn och inte kommer ut så mycket. Behöver nog mer dagsljus på mig. Ska försöka ta tag i den biten.
Jag är mycket jämnare i humöret. Förut var jag ofta bergochdalbana. Jätteglad och sen förbannad, om vartannat. Nu blir jag knappt arg. Känns lite konstigt, jag som varit van vid att känslorna rusar i kroppen.

Det känns som att jag orkar mer. Kan inte riktigt sätta fingret på hur men saker som har med rörelse att göra känns inte lika motiga och jag blir inte sådär hopplöst trött på eftermiddagarna.

Jag är inte så hungrig längre. Inte så där jobbigt hungrig. Jag äter frukost, lunch och middag och det räcker. Jag kan titta på godis i affären eller på folk som bakar på tv utan att bli sugen. Jag blir häpen själv över att det är så. Jag försöker nästan känna suget men det lilla lilla som finns kvar sitter bara i huvudet. Det är mer känslan jag saknar (lite). Att det är mysigt att baka och mysigt att äta godis framför tvn. Fast är det så mysigt egentligen?

Mina tänder verkar må bra.

Jag känner att det har minskat i midjan. Ser fram emot att köpa nya byxor. Men jag väntar lite.

Mitt nästa mål är att gå ner till 99 kg och att jag kan gå ner minst en klädstorlek.

Inga kommentarer: