måndag 5 november 2007

Halsbränna

Det känns som om jag väntar på någonting hela tiden. Som om något magiskt ska hända. Jag förstår ju förstås att det handlar om att leva så här. Äta rätt mat och göra det hela tiden. Inte ett litet tag och sen fortsätta med onyttig mat som får mig att gå upp i vikt igen. Men jag kan inte komma ifrån känslan och kanske behovet av att något ska hända. Att jag ska gå ner massor i vikt snabbt. Men varför stressa? Allt är ju positivt och det blir troligtvis mest bestående om jag låter allt ta den tid det behöver.

Annars går det bra. Var bjuden på middag i helgen men det fanns mycket kött, ost, ägg, smör osv så det var lätt att välja.

Det känns bra i kroppen. Det enda som jag har problem med är en konstig halsbränna emellanåt. Jag har förstått det som att det är kolhydrater och stärkelse som orsakar halsbränna och då jag åt GI förut så försvann halsbrännan. Men nu kommer det emellanåt. Jag undrar om det har med maten att göra eller om det är något annat.

Inga kommentarer: