onsdag 9 juli 2008

Rapport från en glad LCHF:are

Nu var det länge sedan jag skrev igen. Men det har gått nedåt med vikten. Jag försöker äta lite mindre portioner och lite oftare istället. Jag äter vanligtvis några skivor bacon och ett eller två ägg till frukost. Lite keso, creme fraiche eller majonäs till. Till lunch blir det ofta rester som en köttbit med lite grönskaer och sås eller kryddsmör eller liknande. Till middag kött/fisk/fågel med lite grönsaker. Jag äter också ost till vissa mål. Ibland så äter jag något lite senare på kvällen och då blir det kanske ost, skinka eller så.

Vikt: 98,5 kg, -15 kg.
Mått: 97 cm i midjan, -33 cm.

Måttet har inte ändrat sig så mycket på sistone. Fast jag har mätit på lite andra ställen på kroppen och det har försvunnit någon cm här och där. Framförallt så tror jag att det tunnas ut lite mer jämt på kroppen nu. Jag har varit rätt kissnödig sista tiden och jag är inte alls svullen om fötterna som jag brukar vara om somrarna.

Jag är väldigt glad för att det går bra. Jag känner mig lugn, harmonisk och tillfreds i det stora hela. Och även stark och frisk. Lite småstress har det varit men jag kan ta det på ett bra sätt och det känns inte så farligt. Jag har köpt Chlorella som är vitamin och mineraltillskott av en alg. Det är helt naturligt och säga vara mycket bra. Ska låta hela familjen testa och se om det ger några resultat. För när man märker hur bra man kan må av rätt mat så är det lätt att bli väldigt mån om kroppen och psyket och allting och då vill man göra vad man kan för att må så bra man bara kan. Jag vill börja med styrketräning också. Ska ta reda på var och hur som funkar bäst.

5 kommentarer:

Anna sa...

Riktigt bra jobbat! =)

Mia sa...

Nämen WOW!!! Åh vad du e bra!! Själv har jag gått åt andra hållet. :( Men jag är på banan och snart "ikapp" vikten jag hade när du gick på semester.

Nu blev jag sporrad, förståss. ;)

Anonym sa...

Åh tack! Vad det känns bra med uppmuntran.

Anonym sa...

Hej. Läste att du blivit av med ditt sockerberoende. Jag ska börja med LCHF i morgon, har suttit klistrat vid datorn hela helgen och läst fakta. Hur blir man av med sitt sockerberoende undrar jag? Jag dricker cola light och undrar hur jag ska överleva utan...

Anonym sa...

Hej anonym! Lite sen med mitt svar men sockersuget försvinner när man slutar underhålla det. Om du inte äter socker, pasta, ris, potatis, bröd osv (alla kolhydrater omvandlas till socker i kroppen) och istället äter naturligt fett så kommer suget snart att försvinna och då är det lättare att få bukt med beroendet.

Lycka till!