tisdag 20 maj 2008

Fisar

Sedan jag började med lchf så har jag blivit mycket mer medveten om min kropp. Det är lätt att börja fundera i banor som: vad är det som är fel, när man får symptom som man aldrig skulle ha reagerat över förut. För en grej med den här kosten är ju att man blir av med problem som man inte ens visste att man hade och efter ett tag så har man vant sig vid att bara fungerar.

Som det här med luft i magen, fisar och allmänt tjorvig mage. De problemen har jag inte längre. Jag har aldrig tyckt att jag har haft något större problem med magen. Det är väl helt naturligt att fisa och bli lite tokig i magen emellanåt, har jag tänkt.

Men så igår så plötsligt kom där en fis och herregud tänkte jag, vad är det som är fel? Har jag fått i mig för mycket kolhydrater? Min reaktion beror naturligtvis på att jag inte har fisit på många månader. Inte en enda fis.

Några dagar tidigare fick jag plötsligt några sura uppstötningar och det var samma där. Vad är det för fel? Och min handled som inte gjort sig tillkänna på månader började värka och handen domna lite under natten. Och det är lätt att börja dra till med konspirationsteorier när man mått så väldigt bra så länge. Har någon spetsat min mat med kolhydrater?

I såna lägen är det bra att känna efter ytterligare och inse att jag ju mår bra. Handleden värker förstås för att jag slipade tapetskarvar. Magproblem kan ju uppstå ändå och troligtvis så har jag fått i mig något lite tokigt med tanke på att jag har ätit korv. Visserligen med bara 3 g kolhydrater/100 g men det finns ju en massa anat jox som kan ställa till det.

Men så bra mår jag alltså på lchf så jag reagerar på en fis.

Inga kommentarer: