tisdag 6 maj 2008

Efter Åbo

Jag glömde skriva förra veckan. Efter min finlandsresa så vägde jag 103,5 kg. Kändes helt okej. Vägde mig några dagar senare och då stod vågen på 102,5 kg. Dagen efter stod den på 102 kg. Jag blev helt förbluffad. Med tanke på mitt lilla fuskade så trodde jag snarare att det skulle gå åt andra hållet. Jag har nämligen haft lite svårt att hålla mig från 86% choklad och några glas gammeldags mjölk. Har blivit lite nästan varje kväll. Och så har jag druckit ganska mycket vitt vin.

Men kanske har stressen eller den minskade stressen ett finger med i spelet. I Åbo var det visserligen intensivt men inte stressigt och sen jag kom hem har det också varit ganska lugnt.

Med maten i övrigt så tycker jag att det funkar bra. Jag har kommit helt in i det här sättet att äta. Nu är det nästan som att det inte finns något annat. Jag äter en hel del grönsaker och creme fraiche men det tycker jag verkar fungera rätt bra. I övrigt så är det nötkött, lax, räkor, ägg, kyckling, ost och lite fläskkött ibland. Jag äter inte alls så mycket fläskkött som jag gjorde tidigare. Vet inte om det har någon betydelse. Ibland så tar jag vispad grädde och hallon. Det är gott. Vet inte hur problematiskt det är heller. Men det känns som att det har hänt något nu. Det verkar inte vara lika känsligt som för ett tag sedan. Kanske känner sig kroppen tryggare nu.

Men jag ska ändå försöka att ta det lite lugnare på fuskfronten. Vill ju inte att det plötsligt ska börja gå åt fel håll.

Inga kommentarer: