måndag 16 mars 2009

Måndagstankar

Jag har fuskat lite under helgen. Hade det varit i somras så hade jag nog inte kallat det för fusk. Lite choklad, grädde med hallon och en smakbit mandelmassa. Det konstiga är att jag tror att jag vill ha det men det vill jag egentligen inte. Inte så gärna som jag får för mig. Jag "fuskar" inte speciellt ofta och inte speciellt mycket men på något sätt så lyckas jag övertyga mig om att jag vill och så äter jag utan att känna efter och sedan så tar det några dagar då jag måste brottas lite med suget innan jag inser att jag inte alls behövde det där på något sätt. Inte ens för att unna mig lite så jag orkar vidare. För orkar vidare det gör jag i vilket fall som helst, jag kan ju inte ens se några alternativ.

När jag tänker på hur det skulle vara att börja äta "vanligt" igen så går det inte. Jag fattar inte hur jag skulle kunna äta en hel brödskiva eller en hel potatis. Smaka lite, lite grann kan jag göra men att varje dag äta sådant som pasta, bröd, potatis, kakor osv... nej, det går inte att tänka sig ens.

Igår så drack jag äggmjölk till frukost och åt några tuggor lax. Till lunch blev det en burk tonfisk och ett kokt ägg och till middag biff med persiljesmör och grönsakspytt. Grönsakspytten var champinjoner, rödlök, purjo och paprika fräst i smör och sedan hällde jag på grädde. Kryddad med en god chiliblandning. Gott!

Vikten har stått still. Antagligen för fusket. Det är också en orsak till att det inte är värt det.

Inga kommentarer: