fredag 27 februari 2009

Snart vår

Nu börjar snart våren och då ska jag försöka skriva här lite oftare. Jag ska väga och mäta mig under helgen och skriva in resultatet här. Det har varit lite tufft ett tag med saker som hänt omkring mig och jag har mått lite dåligt både fysiskt och psykiskt. Men nu är det bättre. Fast viktnedgången har väl inte varit riktigt som jag önskat.

Såna här svackor gör att jag uppskattar när jag mår bra så allt elände är väl inte bara av ondo.

Jag blir lite frustrerad av att det ska vara så svårt att nå ut. På samma gång så är det ändå ganska enkelt. Folk ser ju och de lyssnar och börjar tänka själv. Men det finns alldeles för många som envist håller fast vid tallriksmodeller, bantningsråd och diabetesråd som är helt uppåt väggarna. Det orsakar ett massivt lidande som inte skulle behövas. Att människor som Stephan Rössner och Claude Marcus gång på gång får stå som experter i media fast de inte har något att stödja sina teorier på är förskräckligt. Tidningarna hugger direkt så fort någon andas om viktnedgång men de har ingen koll på vad de gör. Jag har läst tidningar som haft stora artiklar om att man bör äta mer fett och mindre kolhydrater och bredvid har de artiklar om att man ska äta enligt tallriksmodellen, fettsnålt och att man måste motionera för att gå ner i vikt. Det värsta är nog att de skriver allt som sanningar istället för att hänvisa till att det bara är råd. Jag hoppas att media börjar lära sig att kolla upp saker ordentligt.

Inga kommentarer: