tisdag 10 juni 2008

Grattis till mig!

I dag är det exakt 8 månader sedan jag la om kosten och började med lchf. Hur kan jag då summera min tid som lchf:are?

Jag har blivit piggare på dagarna och tröttare på kvällarna.
Jag sover bra, somnar snabbt och snarkar sällan och har inte längre några andningsuppehåll på nätterna.
Jag har gått ner 12 kg och tappat 30 cm i midjan.
Jag har vunnit över sockermonstret.
Jag är lugn, glad och förnöjsam.
Jag har fått en sund livsstil som jag kan leva med resten av mitt liv.
Jag har fått fin hy, bra tandhälsa och större muskler.
Jag är frisk, stark och mår bra.
Jag kan äntligen se mitt mål framför mig, det känns inte längre omöjligt eller svårt.
Jag har fått vänner på kif.
Jag har fått en massa ny kunskap.

Förstås har jag vunnit fler saker än så men jag tycker att det summerar mina 8 månader som lchf:are ganska bra.

2 kommentarer:

Mia sa...

Wow, vad kul! Stort grattis till ditt nya liv med alla dess fördelar!

Anna-Cathrina sa...

Tack!