onsdag 3 december 2008

Njutbara synder

Jag håller mig till det ganska strikta för det mesta men i går så tog jag lite choklad och lite vin. Samtidigt som jag tänker att jag inte borde, att det blir för mycket kolhydrater, så inser jag ju att jag inte kan vara hur strikt som helst hur länge som helst. Om jag har fått i mig några få kolhydrater via maten och sedan äter en liten chokladbit så kommer jag ändå inte upp i några enorma mängder. Det är inget att jaga upp sig för. Snarare handlar det nog om att känna efter lite bättre. Vill jag ens ha den där chokladen? Varför äta något som mest blir till oro? Istället för att njuta fullt ut av sina "synder" och skippa dem om det inte ger det jag vill ha.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har börjar med Lchf-kost nyligen. I oktober - så jag hoppas att jag om ett år kan se tillbaka på en lika härlig resa som du gjort! - 17kg är ju jättefantastiskt! Jag har suttit och läst din blogg från början och jag ser likheter med mina egna erfarenheter. Man funderar på hekton hit och dit. Vikten står stilla, går upp ett hekto osv. Men jag vet att jag aldrig kommer att börja äta så mycket kolhydrater som jag gjorde innan. Det är som att jag insett att jag är "allergisk" och inte tål det längre... Grattis grattis och vad fin du var på bilden som du la ut den 1:a december! KUL!

Anna-Cathrina sa...

Hej!

Vad roligt att du läser min blogg. Och tack :0)
När man inser hur bra man kan må utan kolhydrater så är det ändå ganska lätt att låta bli.
Lycka till!