måndag 1 december 2008

18 kilo mjöl


Nu är jag så där dålig på att skriva igen. Men här kommer i alla fall en bild som visar vad som hänt sedan jag startade bloggen. Minus 18 kilo, på bilden i form av mjölpåsar.

Jag har ätit rätt strikt men ibland blir det lite mer av grönsaker och mejeriprodukter. Fast det känns helt klart att jag vill fortsätta hålla mig på den strikta banan ett tag, -20 kg lockar.


Det här är ungefär hur jag äter:

Frukost: 2 kokta ägg, en rejäl klick smör, en halv burk tonfisk, en liten sked majonäs och lite chilipeppar.

Lunch: kött av något slag/fisk/kyckling, kryddsmör, kanske några brysselkålar eller andra grönsaker

Middag: ungefär som lunchen

Ev kvällsmat om jag är hungrig: lite ost och smör, ett ägg eller liknande

Jag skulle utan problem kunna äta kött och smör varje dag. Det svåraste är sociala sammanhang men jag har kommit fram till att jag inte måste äta för att vara artig.

4 kommentarer:

Mia sa...

Wow! Jag är så imponerad! 18 kg är verkligen massor och du ser så jättefin ut!

Jag har verkligen velat under flyttarna i sommar och höst, men känner att jag är på banan igen. Har bara vägt mig en gång på väldigt länge och då hade jag inte gått ner alls, men tappade ändå byxorna, så just nu tänker jag bort vågen och tänker smör istället och hoppas på resulatat.

Du är inspirerande!

Anna-Cathrina sa...

Tack Mia!

Bra tanke där, att tänka smör istället för våg :0) Mycket händer som man inte ser direkt.

Anonym sa...

peppad du gör mig! jag har precis påbörjat denna nya livsstil :) you go girl!

Anna-Cathrina sa...

Tack! Lycka till! :0)