fredag 10 oktober 2008

Grattis på 1årsdagen!

I dag är det exakt ett år sedan jag började med LCHF och skrev mitt första inlägg i den här bloggen. Scrolla gärna ner och läst det första inlägget om ni vill.

Vad har då ett år med LCHF lett till för min del?

Jag har gått ner 16 kg, minskat 37 cm i midjan och flera centimetrar på andra stället (har inte mätt så noga).
Jag har fått större muskler.
Jag är piggare, friskare och orkar mer.
Jag har blivit av med sockersug och ätproblem.
Jag är lugnare och mer tillfreds.
Jag har fått en ny livsstil och livskvalitet som har blivit det naturliga för mig.

Efter ett år på LCHF så har jag också vant mig vid att må bra så jag minns inte riktigt alla fördelar och förändringar som har varit under året. Men jag har lärt mig en hel del om kost och hälsa och jag har nog påverkat en och annan i min omgivning. Kosten har blivit ett ganska stort intresse.

Om ytterligare ett år då? Jag är säker på att jag kommer att äta LCHF då med. Förhoppningsvis så är jag ett antal kilo lättare. Och mår ännu bättre.

2 kommentarer:

Mia sa...

Ja må du leva, ja må du leva, ja må du leva uti 100e år!!!

Vad härligt att läsa ditt om ditt 1årsjubileum! Så inpirerande. Visst känns det fantastiskt att vi har hittat det här sättet att leva? Jag och maken satt igår och pratade om hur våra liv har förändrats.

Bara som en sån sak att _alla_ på makens jobb är jätteförskylda och han sitter där och mår hur gott som helst! Det är så många vinster med LCHF att jag känner mig så otroligt tacksam att jag hittat "hit".

Heja dig, vad du är duktig. 16kg!!

Självklart blir det fler.

Ha en toppenhelg!
kram Mia

Anna-Cathrina sa...

Tack Mia!
Ja det där med förkylning är rätt intressant. Jag är heller inte förkyld trots att många runtomkring är det.