torsdag 9 oktober 2008

D-vitamin

Jag mätte mig häromdagen och insåg att det har försvunnit en del centimetrar. Men så lyckades jag tappa bort pappret med tidigare mått så nu minns jag inte exakt vad måtten var sist. Ska se om jag hittar det.

Vågen står still igen men strunt i det. Ju mer jag lär mig om kroppen och maten desto mindre troligt är det att jag någonsin kommer att äta mängder med kolhydrater igen. Jag står hellre still på den här vikten och mår bra än börjar äta fel igen och går upp i vikt. Det finns liksom inget att välja på utanför ramen för LCHF.

Jag ska testa att äta två kapslar D-vitamin om dagen ett tag. Har varit lite trött ett tag. Inte alls som innan LCHF och inte sovtrött. Jag är på ett sätt pigg och orkar men ändå lite tung i huvudet. Kan bero på att jag behöver mer solljus, mer D-vitamin och att jag behöver ha ett lugnare tempo. Men snart ska jag iväg och yoga. Det ska bli skönt.

Jag har jobbat en hel del för att förändra maten i mina barns skola. Det är långt kvar men det känns bra att göra nåt.

2 kommentarer:

Mia sa...

Ja gör det! Jag har börjat äta Dvitamin och jag känner en enorm skillnad. Jag är liksom tröttare på kvällen (sover bättre, så bra att jag slutat med sömntabletter), men är samtidigt piggare på morgonen!

Anna-Cathrina sa...

Ja D-vitaminet är nog rätt viktigt.