måndag 16 juni 2008

100 jämt

Efter tips från en tjej på Kif om att det kan funka att äta lite oftare och lite mindre måltider så har jag försökt göra så ett tag. Det verkar funka bra för igår stod vågen på 100 kg, -13,5 kg.

I dag hoppade den uppåt lite men det tar jag inte så allvarligt på. Jag ska ju egentligen inte väga mig varje dag och eftersom mensen har kommit så kan det mycket väl vara den som bråkar.

Det svåra med att äta oftare är att jag så lätt glömmer bort att äta. Det är enklare att äta lite mer två gånger om dagen än att äta lite mindre portioner fyra-fem gånger. Fast det känns bättre på nåt vis att inte äta sig proppmätt och att inte bli vrålhungrig.

Vi ska åka på semester över midsommar så det ska bli spännande att se hur det går. Jag tror det är positivt att släppa vågen ett tag och att släppa allt annat omkring som stressar. Bara njuta av ledighet och vara med familjen. Maten ska nog funka också eftersom vi ju har eget hushåll.

5 kommentarer:

Mia sa...

Wow!!! Låter vettigt att koppla bort vågen och njuta lite av livet. Det ska jag också försöka göra. Inga kolhydrater här, ska plöja en hög med böcker närmaste veckorna tänkte jag..

Jag kanske också ska prova att äta lite oftare? Jag blir ibland svimfärdig istället för hungrig och vikten pendlar mellan 102.7 och 103.2.

Nu ska jag släppa vågen 1vecka och försöka bara njuta av god hälsosam LCHF. Går jag inte ner har jag i alla fall mått bra.

Trevlig semester, du är verkligen min inspiration!

Anonym sa...

Hej på dig!
Jag har varit inne och läst här i bloggen, så jag tänkte att jag skulle länka hit från min sida på http://pedrognizta.wordpress.com om det är okey..

Hoppas du får en trevlig midsommar med god LCHF mat...

Anonym sa...

Tack för en trevlig blogg. Hittade hit från Annas sida.

Sextiotre sa...

Hej! Hittade hit via Anna. Jag ska läsa och heja på dig. /Alva

Anna-Cathrina sa...

Hej på er! Kul att ni är här och läser. Och Mia, härligt att jag kan inspirera dig!

Lycka till!