onsdag 26 mars 2008

Nya tag

Vikten står fortfarande och stampar. Antagligen är det någon slags platå jag har hamnat på. Ibland så tycker jag det är helt okej. Jag vet ju hur jag ska äta och det är väl bara att leva på så släpper det så småningom. Då tänker jag också att jag ska låta bli vågen ett tag. Andra gånger vill jag hitta orsaken och då börjar jag testa mig fram lite. Men utsvävningarna är inte så stora. Lite mer grönsaker ungefär. Och vågen åker fram varje dag.

Under påsken så har jag ätit lite mer kolhydrater. Mer grönsaker, mer grädde, lite vin och snaps och lite choklad. Trodde det skulle visas sig på vågen men jag har inte gått upp nämnvärt fast å andra sidan har jag inte gått ner heller. Däremot så har jag blivit förkyld. Hosta, skrovlig hals och huvudvärk. Har försökt kurera mig med kokosfett och lite annat.

Jag hoppas det blir vår snart och att jag blir frisk snabbt. Då ska jag sätta igång med promenader. Jag tror att jag skulle må mycket bra av att röra på mig mer och få andas mer frisk luft. Jag har så himla svårt att komma igång bara.

Jag måste skriva här oftare för att det ska vara en peppning. Känner att jag hamnar i en sån där svacka som jag till varje pris vill undvika. Har varit sugen på choklad i några dagar och inte kunnat låta bli att äta lite. Jag har inte moffat i mig men det skrämmer mig lite att lusten finns där så tydligt. Jag vill inte hamna där igen. Jag vill att det här ska fungera för det får mig att må så bra. Det är ju så skönt att slippa suget och problemen som kommer med svårigheten att låta bli att äta onyttigt.

Nej nu ska jag bestämma mig för att från och med måndag nästa vecka så ska jag ta en promenad varje dag. Jag höll på att skriva varannan eller tre dagar i veckan eller... men nej, nu måste jag ge mig själv en chans. En promenad för att få igång mig, inte för att motionera hysteriskt eller nåt sånt. För att röra på mig, för att komma ut. Jag ska också se till att äta ordentligt. Och så ska jag börja veckoväga mig igen och skriva upp resultaten här. Jag börjar veckoväga mig nu på fredag.

Jag behöver det här, så enkelt är det.

Inga kommentarer: