tisdag 11 mars 2008

Lite av varje

Jag är visst lite dålig på att skriva här. Får jag bättra mig på.

Så vad har hänt? Vikten hoppade upp men hoppade relativt snabbt nedåt igen. Jag tror att jag måste se det här som den process det är. Troligtvis så blir jag känsligare ju mer jag utesluter. Men jag tror också att det är en del i läkningsprocessen. När det har gått ett tag så kommer jag säkert underfund med vad som funkar och vad som inte funkar plus att jag säkert klarar av mer när min vikt har stabiliserat sig och kroppen har läkt.

Egentligen så är det ju positivt att kroppen reagerar och inte vill ha det dåliga längre. Förut var den matad med det hela tiden och hann inte reagera lika fort.

Vi hade fest i helgen då min man fyllde 40. Det funkade toppen med smörgåstårta som var gjorde efter lchf, med äggstanning istället för bröd. jag drack bara lite vitt vin och hade ingen längtan efter något annat. Varken drinkar eller sötsaker. Det var mycket skönt att vakna upp dagen efter och må bra på alla sätt och vis. Jag har haft lätt för att dricka för mycket vid fester, rom och cola som bara har slunkit ner den ena efter den andra. Tårtor och sötsaker har stått där och skrikit efter mig och rätt ofta har jag smugit till mig lite extra när ingen har sett. Jag känner mig fri nu.

Jag var på möte förra veckan. Lunch ingick så jag skickade en lista på vad jag äter och vad jag inte äter. Det funkade utmärkt. Fast jag får nog även lägga till att jag inte äter så väldigt mycket. För portionen med kycklingsallad jag fick var enorm. Det var tzatziki till och den lådan var också stor. Det var ungefär 4 normalportioner för min del. Kändes dumt att behöva slänga så mycket.

Fick höra igår att det syns att jag har gått ner i vikt. Sånt är sammet för både öron och själ.

Mina mått då:

Vikt 104,5 kg, -9 kg
Mått -27 cm

Inga kommentarer: