måndag 14 januari 2008

Resultat

Vikt -7 kg (106,5)
Mått -20 cm

Hurra!

Känns så bra att ha gått ner 7 kg. Nu börjar det bli på riktigt, det går inte att skylla på vatten och sånt längre. Och -20 cm i midjan! Det är ju massor.

Jag har läst GI-Noll! av Skaldeman i helgen. Jag blir upprörd. På myndigheter, läkare, dietister, livsmedelsverket. Det är hutlöst att de får fortsätta lura människor. Det spelar ingen roll om de luras medvetet eller av okunnighet. Det är lika hutlöst med okunnighet när man har sådana positioner där man påverkar människor.

2 kommentarer:

Skogiz sa...

Stort grattis!
Att lägga av med choklad är nog bra tänkt, det är 10% kolhydrater i kakao, förutom sockret. Jag måste själv skärpa till mig lite, jag har stått still för länge nu. *hrm* Vi brukar beställa pizza på 12-timmars skiften, slut med det nu.
Det är jätteroligt att det går bra för dig, det viktiga är att inte förtvivla om det börjar gå sakta. Jag tänker så att det får gärna ta något år att bli smal & frisk, bara jag inte går upp igen. (som har hänt så många gånger förr, med VV exempelvis).
Och visst blir man upprörd över alla lögner/okunnighet man blir fullproppad med. Det gäller ju inte bara mat heller. Som tur är har vi ju ett så pass fritt samhälle än så länge att det är fritt fram att utbilda sig!
Ha det bra.

/Skogiz

Anna-Cathrina sa...

Tack! Ja, chokladen är en lite bov.

Jag ser på det ur ett längre perspektiv, det känns inte lika motigt och kämpigt som med VV, ja jag har ju också testat :0)Det här är mer permanent.

Ha det bra du med!