måndag 17 december 2007

Rapport

Jag gick ju upp lite efter att jag nått min första målvikt så då började jag fundera på vad som var orsaken. Jag har minskat rejält på mjölk och grädde, varit noga med hur mycket och vilka grönsaker jag har ätit och ökat på fettet. Det här fick vågen att stabilisera sig och sakta börja vika nedåt igen. I lördags vägde jag in mig på -5 kg. Känns verkligen bra.

Fast jag har varit på julbord i helgen och så var vi bortbjudna. Jag åt lax, lite sill, renkött, ost, nötter och lite annat. Så jag höll mig ganska så bra till vad jag kan äta. Men jag smakade en pyttebit jansson (som inte alls var god) och lite, lite chokladpudding (som var väldigt söt). Det kan ju ha varit nåt i maten som jag inte hade koll på men jag tror inte det var nån större fara. Fast visst är det så att jag inte vill väga mig just nu. Jag väntar några dagar. Jag var lite arg i går som jag brukade vara förut och jag var mer sugen än vanligt så jag antar att jag fick i mig nåt olämpligt. Men inget som inte kan botas med lite extra fett och protein.

Svärmor ville bjuda mig på glögg och då jag tackade nej och berättade att jag slutat med socker så gjorde hon glögg på lightsaft, glöggessens och värmde i micron. Hu! Då dricker jag hellre riktig glögg. Jag smakade pyttelite för att vara artig men varför i hellskotta ska man vara artig när det handlar om ens hälsa? Det var sötsliskigt och inte alls i min smak och dessutom kändes det som att dricka gift. Blä.

Igår var vi ute i skogen och letade julgran. Jag har (bara) ätit så här sedan oktober, jag har (bara) gått ner fem kilo och ändå så märker jag en sån tydlig skillnad på orken. Jag är inte alls lika flåsig och orkeslös som förut trots att jag inte har tränat något alls. Härligt!

Inga kommentarer: